Hliníkové disky sa stali populárnym variantom aj z hľadiska zimnej sezóny. Najhlavnejším dôvodom je asi fakt, že veľa vlastníkov estetickejších modelov áut chce, aby ich vozidlo vyzeralo štýlovo aj počas tohto obdobia. V skutočnosti aj lacnejšie modely alu diskov na štýl anzio pôsobia oveľa atraktívnejším vizuálnym dojmom, než stará známa možnosť z plechu. V tomto smere je vhodné takisto spomenúť, že v nejednom prípade sa rozdiel medzi plechovými a hliníkovými diskami znižuje, respektíve nie je taký priepastný. Napríklad spomenuté typy predstavujú pomerne prístupnú cenu, v ktorej vravíme o desiatkach a nie stovkách eur. K tomu môžeme pripočítať vlastnosti „elektrónov“, ktoré sú úspornejšie k spotrebe pohonných https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/1049015-finsky-test-univerzalneho-prijmu-prinasa-prve-efekty-ludom-znizuje-stres hmôt ako aj k súčiastkam z dôvodu, že pri jazde predstavujú nižšiu záťaž, respektíve majú nižšiu hmotnosť než „plecháče“.
- Navyše ak zoberieme do úvahy nové typy diskov, tie spravidla disponujú kvalitnou povrchovou ochranou vo forme trojnásobného lakovania, čím sa stávajú podstatne odolnejšími pred chemickým posypom a mechanickým poškodením vo všeobecnosti.
Takéto zliatinové disky sú po dizajnovej stránke viditeľne nadradenejšie a k tomu majú tendenciu zachovávať si svoj pôvodný vizuálny stav dlhšie, než je tomu v prípade plechových. Rovnako predstavujú jednoduchšiu údržbu a je skrátka známe, že tieto esteticky nadradenejšie typy sú doporučené k štýlovejším vozidlám vyššej kategórie, kedy naopak plechové disky dokážu ich dizajn viditeľne pošpatiť.
- Auto s hliníkovými diskami tak následne disponuje vyššou reálnou i vizuálnou hodnotou.
Pokiaľ sa zameriame na vhodnú voľbu pre zimné cesty, je lepšie voliť prevedenie s menej lúčovými diskami. Tým pádom sú náchylnejšie k menšiemu zachytávaniu neželaných nečistôt. V opačnom prípade sa nachytané nečistoty následne premenia na ľad, čo bude negatívne ovplyvňovať našu jazdu.